Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento jedovatý VW Bus má turbo-boxer Subaru a 400 koní. Říká si VWRX
24.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 154 foto, video) Starý Transporter s jiným motorem není až tak výjimečná věc. Tento má ale motor uprostřed, tím je unikátní. Navíc je krásně zpracovaný.
Přestavby starých Transporterů s motorem vzadu, při nichž se původní boxery mění zejména za výkonnější motory Porsche, nejsou zase tak výjimečné. Pár jich dokonce přišlo na svět přímo v Zuffenhausenu, jmenovaly se Porsche B32, některé další byly docela nedávno zrozeny v dílnách všemožných úpravců. Za zmínku stojí minimálně nejrychlejší VW Transporter na světě, jedovatě zelený stroj schopný jet 311 km/h, který byl nedávno na prodej v Německu. Vůz, který dnes máme před sebou dnes, je také zelený, jinak je ale z docela jiného těsta - na základech původního T1 vznikl nedávno v americkém státě Washington a jednou věcí je unikátní - má motor uprostřed.
Tím motorem je čtyřválcový boxer EJ257 od Subaru, který s větším turbem a pár dalšími úpravami dává asi 400 koní; přesná čísla nejsou známa. Víme také, že přes čtyřstupňový automat od Subaru pohání zadní kola. Pro takovouhle stavbu bylo samozřejmě nutné karoserii VW řádně upravit - tedy, vyříznout podlahu v zadní půlce auta a vyrobit pomocný rám, do kterého byl motor uložen. Není tu v principu zas tolik rozdílů oproti původní zástavbě motoru, je stále stejně uložen - motor je před nápravou, převodovka za ní. Jen ta náprava není přední jako v dárcovské Impreze WRX, nýbrž zadní. A převodovka pohání jakoby přední kola - která jsou ve skutečnosti zadní.
Autoři, washintonská firma Divers Street Rods, měli s převodovkou trochu problémy, o kterých se opakovaně zmiňovali, detaily bohužel neznáme. Aktuálně ale by mělo být všechno vyřešeno a vůz v provozu, jak se můžeme podívat i na prvním videu níže. To je ze 7. ledna a má to být vůbec první úspěšná zkušební jízda.
Ze Subaru se do Busu nestěhovala jen technika, ale také palubní deska, která samozřejmě doznala jistých úprav. Kromě toho tu jsou tři extra budíky uprostřed a přístrojový štít pochází z verze WRX STI. Odkud pochází sedačky, nevíme; jsou tu dvě vpředu, jak se dá očekávat, a kratší lavice vzadu. Ta se dá sklopit a utvoří tak rovinu s podlahou nad motorem vzadu, takže s pár dalšími úpravami by se tu dalo i pohodlně spát.
Tenhle vůz však není obytný, je to spíš showcar. Mezi fotografiemi je i jedna z cen, které už stihl získat. I jízda v něm ale musí být úchvatná - sedíte před přední nápravou, motor máte před zadní a na zadní kola vám jde 400 koní. Nevíme, kolik tahle věc váží, ale zrovna pomalá jistě nebude. Snad se autoři časem podělí třeba i o snímek se zrychlením či jinou aktivnější jízdou.
Zatím vám můžeme ukázat dokumentaci stavby, která jako obvykle nebyla jednoduchá. Vidíme původní Transporter, dárcovské Subaru i kompletní zmapování zrodu výsledného monstra - přátelsky vyhlížejícího, ale monstra. Podívejte se na to všechno sami, podobný „busík” jen tak znovu neuvidíte...















Na začátku byl jeden starý VW T1, který byl postupně připraven na druhý život
Dárcem orgánů se stala Impreza WRX, kterou bvylo třeba řádně „vykostit”
Složit vše dohromady byla fuška
Zejména zabudovat motor doprostřed nebylo snadné, ale výsledek je pozoruhodný
VWRX test driveFirst Successul test drive in our STI powewred 72 VW bus project, VWRX.
Posted by Divers Street Rods on Thursday, 7 January 2016
Zdroje: Divers Street Rods@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva